Hari 1 (Rabu)

Hari ini hari pertama saya tulis diari. 


Mak cakap kalau nak cepat pandai menulis kita kena tulis apa yang kita buat tiap-tiap hari. Kalau boleh tulis tiap-tiap hari lama-lama kita jadi pandai jadi saya start tulis hari ini... saya akan tulis tiap-tiap malam sebelum tidur.


Pagi tadi saya pergi sekolah. Lepas balik sekolah saya makan nasi. Lepas makan saya tengok kartun kat astro. Kemudian saya pergi main bola dengan kawan-kawan. 


Tapi main bola susah nak dapatkan ramai orang jadi kami main 3 orang saja satu team. Kami yang main kat padang semua tiada video game kat rumah, jadi kena main bola kat padang. Kawan-kawan yang ada video game semuanya main bola kat rumah saja. Selain main bola, kawan-kawan yang ada video game boleh main macam-macam lagi. Boleh main kereta lumba, main perang-perang dan macam-macam lagi. Ada yang boleh main menari lagi.. Papa cakap nanti dia belikan video game untuk saya bila dia dapat bonus. Rasanya dia dah cakap banyak kali tapi masih belum beli jugak. Mungkin sebab dia belum dapat bonus lagi. Ayah cakap ekonomi 'melisit'... Saya tidak faham maksud 'melisit'. Nanti esok saya kena tanya kat ayah.


Benda kena buat esok;


1 - tanya ayah makna 'melisit'.


2 - tengok sambung kartun Batman pukul 5 di 616.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...