Gong Xi 3 dan 4


Semalam mama masak nasi lemak. Sedap, mama memang pandai masak. Lepas tu kami keluar pergi mandi kat kolam renang. Mama pandai berenang. Papa pun pandai berenang. Mereka ajar saya berenang kuak dada. Dulu  mama dan papa pernah ajar tapi saya tak pandai lagi.


Petang pula kami rehat di rumah. Mama tengok chanel 703. Mama suka tengok cerita License To Grill. Negro dalam cerita tu memang pandai masak. Negro tu botak. Badan dia tegap sangat. Mama cakap dia masak secara sihat. Kalau selalu masak macam dia boleh jadi tegap.

..........................................

Pagi tadi saya bangun lambat. Tapi tak mengapa sebab hari ni cuti lagi. Kami rehat di rumah saja hari ni.

Petang saya pergi main bola. Papa pun main juga. Ramai budak saja, papa pun nampak macam budak-budak juga.Papa pandai gelecek bola rupanya. Papa gelecek dari depan gol kami sampai gol lagi satu. Pasukan saya dengan papa menang 20 - 5. Sebab ada papa yang teror. Pasukan saya 7 orang saja. Pasukan lagi satu 10 orang. Kami bahagi macam tu sebab ada papa. Papa dah tua macam 3 orang budak.

Esok:

Sekolah...

3 comments:

  1. rajin hamim update blog masa cuti.nanti mesti hamim pandai menulis karangan kat sekolah..asah bakat kat blog ni dulu

    ReplyDelete
  2. ingatkan papa hamim pandai main golf jer..

    ReplyDelete
  3. hahaha...hamim kata papa hamim mcm 3 org budak, hahaha..hamim ni lawak la ^^

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...